Terveydenhoitosysteemi ja vakuutusyhtiöt ….


Jengin tarttee ostaa terveysvakuutus yksityisiltä vakuutusyhtiöiltä.  Vakuutusyhtiöt eivät halua saada sairaita asiakkaita, koska niitä täytyy parantaa ja se on kallista ja se ei tietenkään ole kivaa jos kulut kasvaa.  Jotain tarttee tehdä.  Mutta ennaltaehkäisyä ei kannata harrastaa ja niin ihmiset voittavat anoreksian omin voimin.

Voitin anoreksian!

Ja niin vakuutusyhtiöt tekevät mitä heidän tarttee tehdä – kuluja täytyy karsia.  Yksi hyvä keino on olla myymättä vakuutusta jengille, joilla on ollut joku tauti eli heillä on ”pre-existing condition”.  Jos sulla on joskus ollut vatsahaava, niin uusi vakuutuksesi ei korvaa vatsahaavoja ja siihen liittyviä ongelmia.  Kun ostat vakuutuksen, niin täytät kaavakkeet, joihin sinun tarttee kirjoittaa koko terveyshistoriasi. Nyt sulla on vakuutus ja kun sairastut, niin vakuutusyhtiö lähtee lukemaan kaavakettasi kuin piru raamattua ja jos sieltä löytyy mitä tahansa virheitä, niin he voivat irtisanoa vakuutuksen.  Itse asiassa Kaliforniassa ainakin yhdellä vakuutustyhtiöllä (Blue Cross) on ikioma osasto joka keskittyy  ”puretaan vakuutus jälkikäteen” puuhaa (retroactive clain denial).

Nyt Blue Cross keksi uuden ajatuksen. Kun haet vakuutusta, niin he lähettävät sen kopioita lekureille, ja pyytävät lekureita kertomaan mitä hakemuksesta on jätetty pois.  Tämä kun tuli julkisuuden, niin jopa helposti sumutettavat Vapaan Maailman ihmiset saivat hepulin – ja Blue Cross peruutti hankkeen parin päivän sisällä.  Mikä tarkoittanee sitä että nyt he miettivät jotain uutta kujetta joutessaan.

Minä olen ihan varma että Blue Cross onnistui kusettamaan minua pari vuotta sitten. Systeemi futaa site, että firmat lähettävät sinulle laskun kerran kuussa ja joka toinen kuukausi. Sinä revin shekkivihkon esiin, kirjoitat shekin, etsit kirjekuoren ja postimerkin, tunget shekin ja lipukkeen kirjekuoreen ja se sitten postiin (mutta ulosmenevän postin voin jättää omaan postilaatikkooni – Kusti polkee paikalle, nappaa lähtevän postin ja jättää tulevan postin. Näppärää).  Blue Cross keksi hyvän kikan – he lähettivät minulle edelleen kaikkia tiedotteitaan mutteivat enää laskuja.  Ja kun he eivät saaneet rahaa, niin Blue Cross irtisanoi vakuutukseni.  Aikanaan kun huomasin jutun, niin jouduin palaamaan takaisin ”uutena asiakkaana”, eli vakuutusmaksut nousivat roimasti. Minä olen iahn makkara siitä että SiniRisti teki jutun tahallaan.

Viitteet:

”Peruutetaan jälkikäteen” juttu tässä ja ”kysytään lekureilta taustatietoja” juttu tässä.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


%d bloggers like this: