CNN ja Hillary ja Obama.


Oo ja Hoo keskustelivat pari tuntia tänään teeveessä ja CNN lähetti keskustelun Vapaan Maailman äänestäjien ihmeteltäväksi. Keskustelu oli yllättävän siistiä – kumpikaan ei syyttänyt toista lapsiin tai villieläimiin sekaantumisesta (kotieläimet ovat pyhiä lehmiä Vapaassa Maailmassa ja niihin ei kukaan sekaannu). Löydät keskustelun CNNpolitics.com saitilta.

Vaalikeskustelijat.

Jokaisen vaalikeskustelun jälkeen teeveessä keskustellaan siitä miten homma meni.  Minä olen aina ollut täysin väärässä omissa analyyseissäni. Aikanaan kun Al Gore and Pusikon Ykä väittelivät teeveessä, niin minusta Gore oli täysin ylivoimainen ja Ykä mokasi itsensä kokonaan. Keskustelun analyysi heti jälkikäteen osoitti että olin taas tapani mukaan täysin väärässä – analyytikot sanoivat että Ykä oli parempi.  Ja myös vaalit myöhemmin osoittivat että olin täysin väärässä.  Joten minulla on taustaa ja kokemusta arvostella ja analysoida vaalikeskusteluja.

Minusta CNN:n analyysi vaaliväittelystä oli todella onnistunut ja analysointi heijasti helvetin hyvin sitä missä Vapaa Maailma on täysin ylivoimainen – kansan sumutus ja kusetus.  CNN:n jälkianalyysi lähetti kaikki täsmäpomminsa siihen miten he esiintyivät, miten itsevarmoja he olivat, miten nokkelia he olivat – Obamaa ja Hillaryä arvioitiin ikäänkuin ekana olisi ollut uimapukukierros, ja sitten viulunsoittokierros ja sitten voimistelunäytös.

Ja minulle kerrotaan naama vakavana miten itsevarma O tai H oli.  Hetkinen – tämä on yksi niitä juttuja jotka minä osaan päättää ihan itse – minä muodostan omat ”vaikutelmani” ihan itse ilman apua.  Minua kiinnostaa enemmän vaikkapa se, että kuinka paljon O ja H valehtelivat minulle.  Tyyppi A kertoo että hän teki jotain.  Tyyppi B sanoo tehneensä jotain muuta.  Minä haluan tietää pitävätkö jutut paikkansa vai kusetetaanko minua. CNN:n (ja kaikkien muiden ”isojen” teevee yhtiöiden) ohjelmat ovat järjetöntä sanahelinää – jengi on kivan näköisiä, energisiä, he tuntuvat ”tietävän” jotain, hyvä esiintymiskyky ja kukaan ei sano mitään johon voisit tarttua. Mutta kuten aina internet tulee apuun. http://factcheck.org/ pyrkii kuuntelemaan mitä ehdokkaat sanovat ja sitten he tarkistavat onko heidän jutuissaan mitään perää.  Tosin tämä ei tunnu kiinnostavan alkuasukkaita…

Kukaan ei koskaan sano mitään johon voisi tarttua. Kaikki tyypit jauhavat mitäänsanomatonta puppua, joka kuulostaa pinnallisesti hyvältä, mutta jos vahingossa pysähdyt miettimään mitä he itse asiassa sanoivat, niin ainoa looginen vastaus on ”ei mitään” – puhdasta sanahelinää.

Tämä ”tyhjä sanahelinä” on olennainen osa Vapaan Maailman kulttuuria.  Vapaassa Maailmassa ilmatila täytyy täyttää pulinalla. Hiljaisuus on pahasta. Ylitsevuotava älytön yltiöoptimistisuus on hyvä pakollinen juttu (”have a great day”, ”it’s perfect”, ”… best/greatest/highest/lowest in the world…”) Vapaassa Maailmassa.  Mun tarttis varmaan tehdä erillinen juttu tästä sanahelinästä koska se on iso osa sitä joko tahallista tai tahatonta systeemiä, jonka avulla amerikkalaista on tullut ajattelukyvyttömiä lälläri sopuleita. Tämä jengi on oleellisesti nuijempaa kuin kukaan voi kuvitella – mulla on aika vilkas mielikuvitus mutta tämä nuijuus on hakkaa pikku hiljaa jopa neukkulan….

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


